Reviews and musings about game education, ethics, indie projects, game research. Mostly finnish at this point.
Friday, 27 March 2020
Sansar - Virtuaalitodellisuus omaan käyttöön
Kymmenisen vuotta sitten testasin Linden Labs tuottamaa Second Life-virtuaalitodellisuutta. Siellä suomi-saunalle ilmestyi sitten eräs suomalainen pappi kyselemään olisiko paikkaa jossa pitää hartauksia. Nykyään koronaviruksen takia virtuaalihartaudet ja kaikenlainen kerhotoiminta on siirretty striimien ja discordin varaan.
Tässä artikkelissa paneudun Sansar-virtuaalitodellisuuteen ja siihen mikä se on ja opastan miten sinne pääsee.
Saturday, 21 March 2020
Broomstick League Early Access
Ei ihan huispausta
Lainaus pitänee päättää tuohon, sillä tekijänoikeuksia kannattaa kunnioittaa. Broomstick League asettaa kolmen lentävän velhon joukkueet vastakkain, tavoitteena siepata pallo ja laukaista se maagisen peilin läpi jota vastustajan joukkue suojelee. Siihen ne yhtäläisyydet sitten jäävätkin eli kysessä on peli velhojalkapallosta eikä huispauksesta - palloja jotka yrittävät tappaa pelaajia ei tässä pelissä ole vaan kyse on e-urheiluun tähdätystä hauskanpidosta.
20.3.2021 Päivityksenä Broomstick Leaguen kehitys on lopetettu eikä sitä enää saa Steamin kautta.
Tunnisteet:
e-urheilu,
ei ikärajaa,
kuollut peli,
moninpeli,
nettipeli,
urheilu
Broomstick League Early Access (english)
Not-Quiddich
“Records show that witches and wizards in Europe were using flying broomsticks as early as A.D. 962. A German illuminated manuscript of this period shows three warlocks dismounting from their brooms with looks of exquisite discomfort on their faces.” -Quidditch Through The Ages
The quote should end there as copyrights should be respected. Luckily Broomstick League is doing exactly that by placing the player to the team of three flying wizards. The goal of the team is to catch the ball and flung it through the magical mirror that is guarded by the opposite team. The commonalities between Harry Potter and Broomstick League end there. There are no balls that try to kill the players but more like fun with E-Sports in mind.
Tuesday, 17 March 2020
Nyt ollaan sitten sisällä... mitäs tehtäisiin?
Nykytilanteen takia kotonaa olemista ja pelaamista tulee tapahtumaan enemmän, ja tämä voi kiristää tilannetta jos perheessä on jo ennestään kiistaa pelaamisesta ja tämän määrästä. Tässä artikkelissa käsittelen sitä kuinka pelikasvatuksen kannalta kyseessä ei ole katastrofi, vaan pikemminkin mahdollisuus vanhemmalle.
Friday, 13 March 2020
Life is Strange 2
Susiveljesten pakoretki
Seattlessa asuvan 16-vuotiaan Sean Diazin bilesuunnitelmat menevät pieleen kun jotain yliluonnollista tapahtuu kotipiirissä. Koska tapahtumasta voidaan syyttää veljeksiä Sean ja Daniel-veli lähtevät virkavaltaa pakoon, suunnaten kohti isän kotiseutua Meksikossa. Näistä lähtökohdista lähtee liikkeille viiden episodin mittainen, point&click-seikkailu joka keskustelee hyvin vakavista asioista veljesten pakoretken aikana.
Tunnisteet:
episodipohjainen,
PEGI 16,
PEGI 18,
Peli-Rami suosittelee,
point&click,
seikkailu,
tragedia
Subscribe to:
Posts (Atom)