Reviews and musings about game education, ethics, indie projects, game research. Mostly finnish at this point.
Friday, 21 August 2020
Renegade-X
Tunnisteet:
ei ikärajaa,
joukkue,
Lähiverkko,
moninpeli,
nettipeli,
Peli-Rami suosittelee,
räiskintä
Friday, 14 August 2020
Barlow's Dread Machine Early Access
Kokoperheen räiskintäpeli
Hyvät naiset ja herrat! Tulkaa katsomaan Barlowin kammottavaa masiinaa! Rattailla ja vietereillä sekä tuntemattomalla ilmiöllä nimeltä sähkö toimivaa peliautomaattia. Tämä automaatti johdattaa Yhdysvaltain liittovaltion agentin kammottavan salaliiton jäljelle, anarko-satanistien (kyllä, niin täällä lukee) kaapattua presidentti Rooseweltin! Samalla se on äärimmäisen hyvä peli sekä aikuiselle että lapselle.
Barlow's Dread Machine Early Access (English)
Arcade shooter for whole family
Ladies and Gentlemen come and see Barlows Dread Machine! Grand gaming automaton working on springs, cogs, and electricity. This automaton leads you to the tracks of morbid conspiracy. Our hero is an unnamed federal agent, who uncovers the anarcho-satanists (yep! that's what is said here) plot to kidnap president Roosevelt! Additionally, this game is well suitable for both the parent and child.
Friday, 7 August 2020
The Last Door Collectors Edition Season 1-2
Ei milloinkaan
Edgar Allan Poen ja H.P Lovecraftin inspiroima retroseikkailu sai ryhmärahoituksen Kickstarter-kampanjan kautta 2012 ja se sai päätöksensä 2016, sillä lupauksella että pelisarjaan saatetaan vielä palata. Yhteensä kahdeksan episodia seurasi tiivistunnelmaista mysteeriä. Jeremiah Devitt osallistui johonkin poikakoulussa eikä muista sitä, karmivat tutkimukset lähtevät liikkeelle vuodesta 1891 kun Devitt saa hyvin oudon kirjeen ystävältään Anthony Beechworthiltä. Karmiva yliluonnollinen seikkailu on valmis, Devittin seuratessa leivänmurusia poikakouluun ja luokkatoverinsa jäljille.
Friday, 31 July 2020
Morrowindin kehitys, metafysiikka ja tarinankerronta
Eli kuinka kirjoitetaan täysin fiktiivinen uskonto josta väitellään vielä 20 vuotta myöhemmin
Kahdeksantoista vuotta sitten ilmestyi yksi pelihistorian merkkiteoksista: Elder Scrolls 3: Morrowind. Peli sai hieman yllättävästi kovan suosion huolimatta sen laajuudesta ja vaikeaselkoisuudesta. Mikä sitten tässä pelissä oli niin erinomaista? Pelisäännöt olivat rikki, tekstiä oli valtavat määrät liikaa, maailma oli outo ja pelattavuus vähän kankeaa. Silti muistien haltijoiden outo saari sai niin vahvan kulttistatuksen että pelin moottori on tuotettu uudestaan fanien toimesta, sekä saari esiintyi uudestaan Elder Scrolls Online-nettipelissä.
Keskityn tässä artikkelissa pelin kehityksen haasteisiin, raapaisen kevyesti metafyysista ja uskonnollista tematiikkaa ja tarinankerronan eroavuuksista. Lopussa myös totuttuun tapaan muutamia kanssanörttejä kiinnostava linkki ja vinkki.
Tunnisteet:
Elder Scrolls,
hyvin oudot jutut,
pelinkehitys,
retro
Subscribe to:
Posts (Atom)