Reviews and musings about game education, ethics, indie projects, game research. Mostly finnish at this point.
Friday, 14 February 2020
Luna - the Shadow Dust (english)
Luna - the Shadow Dust is oldschool point&click adventure competing our attention with more modern games. The story starts with kid finding himself at the root of the strange tower. The light seems to have vanished from the world. During his heroes journey he finds strange companion to aid him to reach the top of the tower.
Friday, 7 February 2020
Assassin Creed 3 Remastered
Yhden miehen vapaussota
Assassin Creed-pelit ovat historiallista pukudraamaa ja tieteisfiktiota ikuisesta sodasta assasiinien ja temppeliritarien välillä. Metajuoneneen kuuluvat ihmisiä edeltäneiden tuomiopäiväennustukset. Pelisarjan kolmannessa osassa Desmond Miles löytää edeltäjien tukikohdan tavoitteenaan pelastaa maapallo aurinkosoihdulta. Tukikohta ohjaa hänet tutkimaan esi-isänsä geneettisiä muistoja amerikan vapaussodasta, jotta paikan käynnistysavain löytyisi. Pääasiassa pelissä seikkaillaan kahden muinaisen sukulaisen muistoissa ja kappaleiden välissä nykyajassa aktivoiden muinaista tukikohtaa pala palalta.
Assassin Creed 3 on yksi pelisarjan huonoimmin vastaanotettuja pelejä, mutta kuinka parempi remasteroitu versio on?
Friday, 24 January 2020
Anachronox
Mass Effectin esi-isä
Deus Ex-pelistä tunnettu Ion Storm teki 90-luvun lopussa pitkään seikkailu/roolipeliä, joka lopulta näki päivänvalon 2001. Anachronox on tuntemattoman muukalaisrodun rakentama valtava avaruusasema, joka koostuu näiden edelätäjien jälkeensä jättämästä Mysteeritekniikasta. Sylverster ’Boots’ Bucelli on huono-onninen yksityisetsivä joka heitetään asuntonsa ikkunasta alussa, ja päättää tekoälysihteerinsä avustuksella ryhdistäytyä ja etsiä töitä. Seikkailun aikana hän saa selville häkellyttäviä tietoja mysteeritekniikan kyvyistä.
Wednesday, 15 January 2020
Let’s Be Well (Roblox)
Mielenterveyteen keskittyvä tasohyppely
The Game Awards 2019 antoi ‘Gaming Global Citizen’-palkinnon 12-vuotiaalle Lukelle. Hän loi Roblox Game Studiolla pelin jonka aiheena on masennus. Pelin tavoitteena on auttaa ymmärtämään mielenterveyteen liittyviä asioita ja keskustelemaan masennuksesta ja muista aiheista.
Wednesday, 8 January 2020
Immersive Battle Maps for Roleplaying Games
Taistelukartat mukana
Ryhmärahoitetut projektit Kickstarterissa onnistuvat välillä nappiin. Yhdysvaltalaisen Tanner Yarron tavoite tehdä taistelukarttakirja roolipelaajien käyttöön onnistui ryhmärahoituksessaan marraskuussa 2019 liki kymmenkertaisesti ja kirjat saapuivat syksyllä rahoittajille, suomen postituksen tapahtuessa joulukuussa. Kirjan aukeamat ovat 22x17 tuuman kokoisia taistelukarttoja roolipelikäyttöön. Näitä on sisäsivuilla 30 ja yhteensä 32 jos kannet laskee mukaan.
Subscribe to:
Posts (Atom)