Sunday, 12 July 2015

Rogue System (early access)


Falcon 4.0 avaruudessa



Rogue System pyrkii olemaan pikkutarkka avaruussimulaattori simuloimalla avaruushävittäjän ohjaamon nappeineen ja eri järjestelmineen. Peli on tällä hetkellä avoimessa early access-vaiheessa eli lähellä sitä pelattavuutta mitä sen pitäisikin olla. Pelissä pääsee tällä hetkellä harjoittelemaan erilaisia toimintoja (kuten aluksen käynnistystä ja telakointia) ja lentämään vapaasti.





Thursday, 9 July 2015

Home: a Unique Horror Adventure


Pikselikauhua


Päähenkilö herää pimeästä talosta haava jalassaan ja pää tyhjänä. Paikalta löytyy kuollut mies. Tästä alkaa interaktiivinen seikkailu pimeässä, jonka tarkoituksena on selvittää mysteeriä.









Friday, 3 July 2015

Consortium


Murha 12000 metrissä!


Lähitulevaisuudessa iDGi-firma tuottaa virtuaalisia pelejä, jossa voi ohjata todellista ihmistä, mutta rinnakkaistodellisuudessa! iDGi-virheen takia päähenkilö päätyy vuoteen 2042, Yhtymän rauhanturvaajan saappaisiin. Tapahtumapaikkana pn suuri jumbojetti, todellinen ilmojen taistelulaiva. Tapaterroristin kanssa käyty vihamielinen neuvottelu muuttuu yhtäkkiä mysteeriksi kun yksi miehistönjäsenistä löytyy murhattuna!



Tuesday, 30 June 2015

FOnline 2

Tyly dystopiasimulaattori


Ydinsodan jälkeiseen dystopiseen tulevaisuuteen sijoittuvat Fallout-pelit ovat olleet suosittuja alusta lähtien, FOnline 2 on vanhojen Fallout-pelien pohjalle tehty isometrinen nettiroolipeli. Vuosia sitten Fallout Online-pelin pohjalta käyty lakivääntö jätti fanien tekemät nettiroolipeliprojektit varjoonsa.


Ohjelmamoottori on ollut useamman ryhmän kehittämä avoimen lähdekoodin muodossa vuodesta 2004 asti ja FOnline 2 on yksi näistä projekteista. Graafinen ulkoasu on vanhoista Fallout peleistä.


Thursday, 25 June 2015

VVVVVV

Pikselikapteeni ja muuttuva painovoima


VVVVVV on indie-tasohyppelypeli, jossa pikseli-ukkojen avaruusalus joutuu outoon ulottuvuuteen. Teleportti heittää kuitenkin miehistönjäsenet ympäri outoa ulottuvuutta ja kapteeni Viridianin täytyy etsiä nämä ja löytää tie pois. Kapteeni voi muuttaa painovoiman suuntaa, joten pelaaminen on pomppimista katon ja lattian välillä vältellen erilaisia uhkia.