Wednesday, 10 August 2016

Demons Age (trial)

Moderninpi Baldur’s Gate













Sotalordi Zogalon avasi portit tuonelaan - onneksi ihmiset, kääpiöt ja haltijat onnistuivat lyömään demonilaumat takaisin mutta menneinä vuosisatoina päätettiin taas säästää armeijasta ja neljä portaalia helvettiin jäi vartiotta. Tarina alkaa kun sankarimme haaksirikkoutuu Moragonin örkkimaiden rannalle, jossa pahuus on taas nousemassa - Demons Age pyrkii tekemään kunniaa klassisille Dungeons&Dragons-tyyppisille roolipeleille kuten Baldur’s Gatelle ja Temple of Elemental Evilille.





Pelin tiedot


Pelin nimi: Demons Age (trial version) Pelin julkaisija/kehittäjä: Bigmoon Studios
Alustat: PC (PS4 ja XBox One tulossa) Pelin tyyppi: isometrinen roolipeli
Ikäraja(t): n/a
Arvostelijat: Rami (36)
Kuvat&linkit:
Traileri
Gamesearin arvio




Ennakkovaikutelma


Ensimmäiseksi silmiin nousee todellakin isometrinen toteutus. Johtajahahmo liikkuu luolastossa hiiren osoittamaan suuntaan ja näkökulmaa pitää välillä pyöritellä, jotta jokin aarrearkku ei jää väliin. Pelissä pääsee seikkailemaan linnunsilmäperspektiivistä katsotusti oman ryhmän seuratessa perässä - tässä tulee siis heti viittaukset Baldur’s Gate-peleihin, joskin esikuvastaan poiketen taistelut ovat vuoropohjaista toimintaa heksakartalla.Roolipeleistä hyvin tuttua materiaalia on vahingon kertyminen pisteenä sekä nopanheitot, hyökkäykset ja pelastusheitot. Hahmo voi periaatteessa liikkua ja lyödä samalla vuorolla - tai käyttää hahmoluokkien erikoiskykyjä.








Mitä kokeneempi pelaaja saa irti pelistä?


Luolastoa kompatessa ja arkkuja availlessa tuli hyvin tuttu ja mukava olo. Eli vaikka näkymää voikin pyöritellä ja tasot ovat monikerroksisia muistuttaa linnunsilmäperspektiivissä seikkailu edelleen vahvasti Baldur’s Gateja kun taas maailmankartalla tapahtuvia satunnaiskohtaamisia ei ole nähty tietokoneroolipeleissä vuosiin! Varsinaista taitopuuta tai jaettavia pisteitä ei tällä hekellä ole, vaan hahmot kehittyvät hitaasti paremmiksi, tosin pelistä jäi vahva käsitys että se ei ole vielä läheskään lopullisessa versiossaan. Esimerkiksi pelin alussa pääsee valitsemaan hahmonsa orjalaivalla olevista vangeista ja lopullisessa versiossa tulee olemaan kokonainen hahmonluonti.






Mahdollisuudet


Pelissä on vahva taustatarina ja tyylikäs graafinen ulkoasu. Pientä hiomista tarvittaisiin moneen kohtaan peliä, mutta pelityylistä nouseva tuttuus yhdistettynä aiheen uudelleentulkintaan kiinnostaa kovasti - mihin peli on menossa ja mitä siitä saadaan hiottua? Esimerkiksi oman ryhmän palkkaaminen on mukana ja tekijän mukaan näillä hahmoilla on omat agendansa, joka vaikuttaa siihen ovatko ne luotettavia vai ei? Tämäkin on mielenkiintoinen idea, jos se saadaan järkevästi mukaan peliin!

'

No comments:

Post a Comment