Eli kuinka kirjoitetaan täysin fiktiivinen uskonto josta väitellään vielä 20 vuotta myöhemmin
Kahdeksantoista vuotta sitten ilmestyi yksi pelihistorian merkkiteoksista: Elder Scrolls 3: Morrowind. Peli sai hieman yllättävästi kovan suosion huolimatta sen laajuudesta ja vaikeaselkoisuudesta. Mikä sitten tässä pelissä oli niin erinomaista? Pelisäännöt olivat rikki, tekstiä oli valtavat määrät liikaa, maailma oli outo ja pelattavuus vähän kankeaa. Silti muistien haltijoiden outo saari sai niin vahvan kulttistatuksen että pelin moottori on tuotettu uudestaan fanien toimesta, sekä saari esiintyi uudestaan Elder Scrolls Online-nettipelissä.
Keskityn tässä artikkelissa pelin kehityksen haasteisiin, raapaisen kevyesti metafyysista ja uskonnollista tematiikkaa ja tarinankerronan eroavuuksista. Lopussa myös totuttuun tapaan muutamia kanssanörttejä kiinnostava linkki ja vinkki.